indien

live your own life. because you're gonna die your own death

du skriver din historia

Publicerad 2013-08-10 11:03:45 i Allmänt,

Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan bara senasteveckan: "vad ska du göra då?" med den där, med-ditt-liv-tonen och en blick som säger du-borde-kanske-börja-tänka-på-de...och det är ingen tvekan vad det snackas om:plugga. frågan kan lika ofta vara "när ska du göra nått av livet?" "när ska du plugga då?"

Jag brukar svara med ett skratt att det har jag ingen aning om, men mitt liv gör jag nått i hela tiden genom att bara finnas. Att jag ska göra massor av saker i framtiden, simma med en val, lära mig surfa, ramla, sola och resa massor. Då skakar dem alltid besviket pä huvudet, som att jag inte förstår, som att jag är för liten och dum för att förstå vad som är viktigt i livet.

Men jag vet vad jag tycker är viktigt och allas sätt att tro att deras liv vore det rätta stör mig. Jag ser inte ner på er som pluggar och skaffar hus, det är otroligt modigt. Men sluta tro att det är "det rätta"! Jag vill kanske aldrig ha barn, kanske aldrig känner för att plugga, kanske aldrig hittar en plats där jag känner mig som hemma. Jag får se och jag har inte bråttom, än är jag snart 21 och har hela 30år kvar innan jag blir gråhårig.

Love what you do. And do what you love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela