indien

live your own life. because you're gonna die your own death

if you have to learn from your mistakes

Publicerad 2012-05-18 19:10:15 i Allmänt,

skulle aldrig mer ge mig av då hela min kropp ber mig stanna.
skulle aldrig cykla utan händer.
skulle ladda mobilen varje natt och tvätta mycket oftare. så jag aldrig behöver ha en klädkris.
skulle sluta dansa i högklackat, aldrig klättra för högt upp, aldrig gråta inför min bästa vän, aldrig mer falla för någon, aldrig köra bil för fort, aldrig dricka en klunk för mycket, aldrig mer hoppas på något som kanske aldrig blir av, aldrig mer gå i en främmande stad utan karta, inte tillåta sig falla handlöst för någon, skulle alltid ha regnkläder med mig, skulle aldrig bada mitt i natten utan handduk eller värma kläder med mig, aldrig prova något andra säger att man inte borde,...

Jag tänker göra om allt. Men det är klart att man ska lära sig av sina misstag, förändra det lite till nästa gång, så att allt kanske blir bra. Även om det går fel igen, så är det bara att börja om, för alla misstag jag har gjort har någonstans haft ett leende. Innan knät gick ur led, innan jag förstod hur fel jag hamnat och då jag mer lättad än någonsin fick komma hem!
Jag tycker det är ett misstag att kalla något ett misstag, om det fick dig att le.
  



jag orkar inte oroa mig mer.
att vara rädd för att begå ett misstag, är att begå ett misstag.

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela