indien

live your own life. because you're gonna die your own death

ett fel närmare rätt

Publicerad 2012-08-10 20:33:00 i Allmänt,

... ett sätt att se på saken
brukar svälja dina lögner mest för att få känna smaken
ett fel närmare rätt, ett sätt att se på saken
brukar svälja dina lögner mest för att få känna nått
 

Från och med nu måste jag börja rensa bort, det finns för mycket i mitt liv just nu. För många människor, för nära, för mycket att göra, för få timmar att fundera, för få timmar att sova, för mycket av allt det goda kan tydligen förstöra allt. Jag behöver få vila, behöver få göra saker utan eftertanke, måste få känna, tycka, tänka, säga ifrån! Nu börjar jag. Ikväll lyssnar jag på mig. Ikväll höjer jag respekten för allt jag tycker, utan mig är jag ingen och då kan jag lika gärna dricka dålig hb på bali och bli blind.
 
Jag kommer aldrig kunna se det sköra
Om jag inte slutar att bestämma mig
Jag kommer aldrig mer få smaka på det svaga
Om jag inte låter sanningen gro

Jag måste lära mig att se det som finns framför mig
Och det som ingen kan ta här ifrån
Och även om jag inte vet vart jag ska
Så får jag aldrig sluta gå
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela